Tic-Tac

Timpul se scurge, dar de cele mai multe ori nici nu-l auzim. Nu-l simţim, nu băgăm de seamă că el trece. Aşa s-au scurs săptămânile în care nu am mai trecut pe aici. Uf, poate că blogăreala pur şi simplu nu e de mine! N-am avut nicio jenă să tac atâta vreme, de pe un an pe altul, şi să nu mai scriu nimic aici. Şi totuşi acum, în cea de-a douăsprezecea (ultima!) săptămână a programului 12WBT, mă simt cumva datoare cu o însemnare…

Au fost 12 săptămâni tare frumoase, în care am acumulat o mulţime de informaţii şi, cel mai important lucru pentru mine, mi s-au aprins o grămadă de beculeţe. (Şi nu, nu despre bradul de Crăciun e vorba aici :)) )Mă refer strict la atitudinea faţă de slăbit şi de felul în care aleg să mă hrănesc.

Am petrecut patru săptămâni în România, de sărbători, timp în care nu am urmat programul în totalitate, însă, ca niciodată, am reuşit să fac alegeri înţelepte în privinţa mâncării, să îmbin spiritul sărbătorilor cu mişcarea şi hrana sănătoasă. Au existat „derapaje”, dar cred că e greşit să le mai numesc aşa. Au fost pur şi simplu mese la care am mâncat mai mult, de câteva ori am dat iama şi prin dulciuri, dar nu s-au mai transformat în regulă, în obişnuinţă, ci le consider doar nişte episoade izolate. Nu mai am de gând să îmi refuz astfel de episoade sau anumite alimente, fiindcă sunt conştientă că în aceste 12 săptămâni am învăţat să le integrez în stilul meu de viaţă.

Cel mai debusolată sunt când nu am frâiele în mâini, adică atunci când nu pot estima numărul de calorii dintr-o masă sau, şi mai rău, dintr-o zi. Dar am scăpat de acel sentiment de vinovăţie, care de regulă atrăgea după el un continuum de „episoade” nefericite, adică îmbuibare. Sunt în stare să mă regrupez repede şi să îmi corectez alimentaţia rapid, mulţumită faptului că am înţeles (şi văzut pe pielea mea) că TOATE alimentele îţi pot fi prietene, dacă ştii cum şi în ce cantităţi să le consumi.

Nu sunt dezamăgită de faptul că nu m-am dedicat 100% acestei runde. Normal că se putea mult mai bine, normal că aş fi putut să mănânc conform programului şi să fac sport mult mai mult. Evident, ar fi trebuit să slăbesc muuult mai mult. Dar e OK. Sunt încântată de faptul că, pentru prima oară de când mă ştiu, ianuarie nu m-a găsit cu un surplus de kilograme, ci în scădere! Slăbesc încet, dar sigur. Azi, în ultima zi de raport a Rundei 4 din programul 12WBT, cântarul mi-a arătat 69.2 kg. La fel ca săptămâna trecută. Repet, e OK. Sunt mai mult decât mulţumită pentru că:

1. Pe 1 august 2012 cântăream 78.5 kg (încă îmi mai tremură degetele când tastez odiosul număr…) Sunt foarte aproape de jumătatea drumului, către ţelul de „minus 20 kg” pe care îl vedeţi scris în subtitlul acestui blog.

2. Din decembrie am început iarăşi să alerg. Timid şi rar la început, tot mai des şi pe distanţe mai lungi în ianuarie. Prietenii m-au susţinut enorm, m-au motivat şi mi-au reamintit de câtă plăcere îmi aducea înainte alergatul. Momentan am revenit la distanţa de 6 km, pe care o alerg cu un pas lent, dar fără să îmi dau duhul.

3. Deja simt şi văd îmbunătăţirile: hainele stau mai bine, centimetrii s-au mai împuţinat, în poze arăt mai „uman”…

Ei bine, închei Runda 4 din 12WBT cu zâmbetul pe buze şi, da, e un clişeu, dar chiar consider că sunt schimbată. Nu, nu mă voi înscrie în runda următoare, care începe luni, dar da, voi continua programul! Cum? E simplu: pot asculta sfaturile lui Michelle oricând, mulţumită podcasturilor, am un dosar cu peste 300 de reţete grozave, programul nutriţional integral pentru cele 12 săptămâni, cu planul de exerciţii pentru categoria mea (intermediar) şi… nu m-am putut abţine, aşa că am descărcat şi programul pentru semimaraton 😀 Îmi doresc de doi ani să pot ajunge să alerg 21+ km, iar Michelle mi-a pus la dispoziţie toate mijloacele necesare – alimentaţie, program de antrenament, sfaturi utile… Prin urmare, de acum totul depinde doar de mine. JFDI, nu? 😀

Am ţinut cont de sfatul primit în această ultimă săptămână în echipa 12WBT, şi anume să-mi planific următoarele luni. Momentan, ţintele mele sunt următoarele:

  1. Februarie – să continui cu alergatul şi să reiau exerciţiile de forţă de două ori pe săptămână.
  2. Martie & aprilie – să parcurg programul fitness Insanity (Beach Body) – căruia îi dau târcoale de vreun anişor – timp de 60 de zile, pentru tonifiere. Aici contez pe concurenţa lui E., cu care am convenit să încep deodată. Eeek!
  3. Mai – să încep antrenamentul de 12 săptămâni pentru semimaraton aşa cum l-a conceput Michelle. Cine ştie, poate chiar să mă înscriu la o competiţie 😀 Am câteva în minte…

Voi continua să îmi contabilizez caloriile; deocamdată ţintesc la 1300 cal/zi, iar odată cu începerea programului Insanity o să stabilesc limita în funcţie de cât ard pe antrenament.

La revedere, minunată echipă 12WBT! Deşi e bine să ştii că voi fi mereu prin preajmă, dând târcoale blogurilor, twitterind… Vă îmbrăţişez şi vă doresc DISTRACŢIE PLĂCUTĂ sâmbătă, la petrecerea de final. 😉

………………………………………………………………….

Time is running, but we so seldom hear it passing by. We don’t sense it flowing, we don’t notice that it’s gone. So it happened with the past two months in which I hadn’t logged in this blog. Hm, perhaps blogging is just not my thing! I took no shame in being quiet for such a long time, from an year to a new one, and write nothing down here. Yet now, in this 12th (last!) week of 12WBT, I feel I just need to make a post about the experience…

These 12 weeks have been beautiful. I learned a lot of great stuff about my body and my mind, and I had many a-ha moments. I’m talking only about the way I now perceive a weigh loss journey and nutrition.

I spent not less than 4 weeks in Romania, for the holidays, during which I didn’t follow the program 100%, nevertheless I managed to choose wisely my non-12wbt meals, to mix the jolly and silly spirit of these winter holidays with sport and healthy foods. There have been „slip ups”, but I already consider it wrong to name them as such. There were only some meals when I indulged on more than I should, some ocassions also with sweets, but they never turned out to be regular anymore, they didn’t turn into a habit anymore. I now consider them short „episodes”, and I have no intention in denying them or certain kind of foods, because I realized throughout these 12 weeks I can integrate them in my life style.

I feel lost only when I am not in control, meaning when I can not assume the ammount of calories in a meal or, even worse, in a day. I no longer feel guilty, which is great, because the guilt used to trigger a bunch of other unfortunate „episodes”, binging to be more precise. I can now easily pick myself up after a bad meal and fix my nutrition plan quickly, especially because now I’ve finally understood (and tried it on my own skin) that ALL foods are your friends, as long as you know how and in what quantity to consume them.

I don’t feel disappointed on the thought I didn’t give this Round 100%. Of course I could have done it much better, of course I could have eaten strictly according to the plan and exercise more often. Clearly, I could have shed a looooot more kilos. But it’s OK. I am thrilled by the fact that this was the first time I can remember when January was not about more calories, rather less! I am losing, slowly but surely. Today, on our last weigh in day for Round 4, the scales showed 69.2 kg. I’m the same I was last week. Again: it’s OK. I am more than happy with this, just because:

1. August 1st 2012 my weight was 78.5 kg (my fingers are trembling just as I type this horrid number…) I am almost there, next to that halfway benchmark of my journey, towards my goal of „minus 20 kg”, as my title here on the blog writes.

2. Since december I’m running again. I started with shy runs, then more often and finally, longer runs in January. My friends have been amazing, they motivate me and just reminded me how much joy I used to get from running two years ago. I am now running again 6km, with an awfully slow pace, but at least I don’t feel like I’m finished. 😀

3. I can already see the improvement: clothes fit better, lost some good centimeters, I now look more „human” in the pics…

So, I’m finishing this 12WBT Round 4 with a smile upon my face and, yes, I know it’s a cliche, but I really feel I’ve been transformed. No, I will not sign up for the next round, which is due to begin this Monday, but I continue with the program. How come? Well, it’s simple: I can listen to Michelle’s advice whenever I want thanks to those podcasts, I now owe a thick folder with more than 300 recepies, the entire nutritional program for 12 weeks, plus the exercise plan for my category (intermediate) and… I couldn’t help myself and I saved also the training program for a Half Marathon. 😀 I’ve been dreaming so much about running 21+ km, and now Michelle has given me the tools to JFDI! It’s only up to me from now on 😉

I took her advice and planned a little bit the following months. For the moment, my goals are:

1. February – continue with running and start again with strength training twice per week.

2. March & April – take the Insanity challenge (the program from Beach Body I’ve been wanting to try all this year). It’s 60 days, and it’s for toning. I’m counting on E. for this one, he promised we’ll do it together, so there’s no going back. Eeek!

3. May – start 12 weeks of half marathon training as prescribed by Michelle. Who knows, I might even sign up for a HM 😀 I know some I’d love to attend…

I’ll go on with counting the calories, my current target being 1300 cals/day. Once I’ll start Insanity, I’ll recalculate that depending on how much I burn with the workouts.

This being said, Bye Bye wonderful 12WBT team! You should keep in mind, though, I will always be around, reading your blogs & twittering… I hug you all and wish you have A BLAST on Saturday, at the finale party! 😉

 

Pregătiţi de drum: mic dejun, prânz şi cină a la 12wbt, pentru două zile şi doi oameni | Ready for the road trip! 12wbt breakfast, lunch and dinner for two days & two persons right here :D

Pregătiţi de drum: mic dejun, prânz şi cină a la 12wbt, pentru două zile şi doi oameni | Ready for the road trip! 12wbt breakfast, lunch and dinner for two days & two persons right here 😀

 

 

 

Am făcut exerciţiile pentru SSS din trei bucăţi, când opream în câte o parcare | I split my SSS in three, and I did them when we stopped for a rest in parking lots :P

Am făcut exerciţiile pentru SSS din trei bucăţi, când opream în câte o parcare | I split my SSS in three, and I did them when we stopped for a rest in parking lots 😛

 

 

... iar asta era după a treia bucată, seara, la hotelul din Budapesta | ... and this is after the 3rd round, in the evening, at the hotel in Budapest

… iar asta era după a treia bucată, seara, la hotelul din Budapesta | … and this is after the 3rd round, in the evening, at the hotel in Budapest

 

 

Drumul spre Ro pudrat cu zăpadă şi frig | Snowy landscape seen from the car while heading 'home', in Ro

Drumul spre Ro pudrat cu zăpadă şi frig | Snowy landscape seen from the car while heading ‘home’, in Ro

 

 

Acasă de sărbători... | I'll be home for Xmas...

Acasă de sărbători… | I’ll be home for Xmas…

 

 

Reţetele 12WBT mi-au prins bine de sărbători | I did enjoy some of the 12WBT meals through the silly season

Reţetele 12WBT mi-au prins bine de sărbători | I did enjoy some of the 12WBT meals through the silly season

 

 

Mai ales la micul dejun | Especially for breakfast

Mai ales la micul dejun | Especially for breakfast

 

 

Printre preferatele mele: Bruschete cu măr şi scorţişoară | One of my faves: Cinnamon & Apple Bruschetta

Printre preferatele mele: Bruschete cu măr şi scorţişoară | One of my faves: Cinnamon & Apple Bruschetta

 

 

... sau cu banană & cacao | ... or with banana & cacao

… sau cu banană & cacao | … or with banana & cacao

 

 

 

 

Frittata cu spanac & piept de pui cu numărul de calorii aferent :) | Spinach Frittata & Chicken breast with calorie tags :)

Frittata cu spanac & piept de pui cu numărul de calorii aferent 🙂 | Spinach Frittata & Chicken breast with calorie tags 🙂

 

 

Cuminţenia pământului - cină cu legume coapte | One healthy dinner which contained roasted veggies...

Cuminţenia pământului – cină cu legume coapte | One healthy dinner which contained roasted veggies…

 

 

Cina: fasole bătută la MŢR & ceai - ce dor mi-a fost! | Dinner: traditional mashed beans & tea - I've been missing this dearly!

Cina: fasole bătută la MŢR & ceai – ce dor mi-a fost! | Dinner: traditional mashed beans & tea – I’ve been missing this dearly!

 

 

Brăduţul de Crăciun | The Xmas Tree

Brăduţul de Crăciun | The Xmas Tree

 

 

Ultima săptămână 12wbt - ador reţeta asta

Ultima săptămână 12wbt – ador reţeta asta ❤ | Last week of 12wbt – I just love this dish ❤

 

4 păreri la “Tic-Tac

    • Hihihi, sărnaaa. Ce m-aş face fără suţinerea ta mă întreb! Ai văzut fasolea bătută? 😉 Mmm… A, de dimineaţă mi-a arătat 69 kg curat. Deci rotiţele sunt în mişcare 😉 Wait for me, 58! 😛

  1. Amazing results! Well done! You have your food super-organised. 🙂 It’s amazing what we can achieve in 12 weeks, isn’t it? Good luck with your continued journey outside of 12WBT.

    • Thank you so much! 🙂 These 12 weeks were some kind of ‘going back to school’ for me, and yes, I loved every single one of them. I will continue my jorney 12WBT style, so you don’t get rid of me that easy! 😛 Have a great weekend/ Round 4 finish!

Lasă un răspuns

